Verse 26
அங்கி மிகாமைவைத் தான்உடல்
வைத்தான்
எங்கும் மிகாமைவைத் தான்உல கேழையும்
தங்கி மிகாமைவைத் தான்தமிழ்ச் சாத்திரம்
பொங்கி மிகாமைவைத் தான்பொருள் தானுமே.
எங்கும் மிகாமைவைத் தான்உல கேழையும்
தங்கி மிகாமைவைத் தான்தமிழ்ச் சாத்திரம்
பொங்கி மிகாமைவைத் தான்பொருள் தானுமே.
Translation:
He placed the fire without
allowing it to be in excess, he placed the body
He placed the seven worlds in
a way that they do not become excess anywhere
He placed the Tamil sastra by
remaining and not in excess
He placed the things in such a
way that they will not boil over as they are in excess.
Commentary: Tirumular says that the Divine has placed
everything in this world in the body in such a way that they do not exceed
their boundaries. The body has a
boundary, a shape. So does the fire, within
the body and outside- jataragni, the digestive fire is contained within the stomach;
kundalini agni, the fire of consciousness is contained in the muladhara in the
right amount so that it does not burn the body, the fires of sun and moon and
the padapaagni that holds the waters in the ocean from crossing their boundaries. Even the seven worlds remain within their boundaries. The seven worlds correspond to the states of
consciousness. These are distinct states
that remain within their boundaries. Even
the knowledge system is kept within limits.
The boundary of knowledge is silence, realization.
இறைவன் இவ்வுலகில் அனைத்தையும் அவற்றின் எல்லைக்குட்பட்டு
இருக்குமாறு படைத்துள்ளான். நமது உடல் ஒரு
உருவம் என்ற எல்லைக்குள் அடங்கியிருக்கிறது.
உள்ளும் புறமும் உள்ள அக்னி என்பவை ஜாடராக்னி என்ப்படும் ஜீரணத்தை ஏற்படுத்தும்
அக்னி, பரவுணர்வை அளிக்கும் குண்டலினி, வெளியுலகில் உள்ள சந்திர சூரியர்கள், கடல்
நீரை அதன் எல்லையைத் தாண்டாமல் இருக்கும்படி வைக்கும் படபாக்னி என்பவை. இவையனைத்தையும் அவற்றின் எல்லைக்கு உட்பட்டு
இருக்குமாறு வைத்துள்ளான் இறைவன். ஏழு
உலகங்களும் அவ்வாறே அவற்றின் எல்லைக்கு உட்பட்டு இருக்கின்றன. ஏழுலகங்கள் என்பவை ஏழு உணர்வு நிலைகளையும் குறிக்கும். இந்த நிலைகள் தனித்தன்மை வாய்ந்தவை ஒன்றோடு
ஒன்று கலக்காதவை. இவ்வாறு உலகப் பொருட்கள்
அனைத்தையும் எல்லைக்குள் வைத்த இறைவன், அறிவையும் அவ்வாறே வைத்துள்ளான்.
No comments:
Post a Comment