Verse
12
கோது குலாவிய கொன்றைக் குழற்சடை
மாது குலாவிய வாள்நுதல் பாகனை
யாது குலாவி அமரருந் தேவரும்
கோது குலாவிக் குணம்பயில் வாரே
மாது குலாவிய வாள்நுதல் பாகனை
யாது குலாவி அமரருந் தேவரும்
கோது குலாவிக் குணம்பயில் வாரே
Translation:
The
one whose dreadlocks are decorated with konrai flowers
The
forehead that was fondled by the lady, her consort,
The
celestials and devas, what would they nurture
By
associating with faults they try to be like him.
Commentary:
Thirumular says that the celestials and deities try to display the qualities of
Siva but they are associated with faults that would prevent them from being equal
to Siva. The faults or “kodhu” are the
innate impurities, aanava, karma, maya, mayeya and tirodhaya. All the known deities,
Indra, Brahma, Vishnu, Rudra, Maheswara and even Sadasiva are under the
influence of one more of these faults.
Through the term “maadhu kulaaviya vaaL nudhal pagan” he refers to the
state of consciousness at the ajna cakra.
When consciousness ascends to the ajna the soul becomes free of all the
tattva created by asuddha maya and suddha maya.
It remains at the state of Param.
The only states left for it are paraparam, paraparai and parajnana. The ninth tantiram describes this elaborately. The form of the soul at the ajna is that of
light. As only this state of free of impurities Tirumular says that everyone else
who tries to be Siva are not so because they are still under the influence of mala.
அமரர்களும் பிற தேவர்களும் சிவனை ஒக்க இருக்க முயன்றாலும்
அது சாத்தியமில்லை ஏனெனில் அவர்கள் மலத்தின் வசப்பட்டு உள்ளார்கள் என்கிறார்
திருமூலர். கோது எனப்படும் மலம் ஆணவம்,
கர்மம், மாயை, மாயேயம், திரோதாயி என்ற ஐந்துமாகும். இந்திரன், பிரம்மா, விஷ்ணு, ருத்திரன்,
மகேஸ்வரன், சதாசிவன் ஆகியோரும் இவற்றின் ஒன்றோ அல்லது அதற்கு மேற்பட்ட எண்ணிக்கையை உடைய மலத்தாலோ பீடிக்கப்பட்டுள்ளனர். “மாது குலாவிய வாள் நுதல் பாகன்” என்பது
விழிப்புணர்வு ஆக்ஞை சக்கரத்தை அடைந்த நிலையைக் குறிக்கிறது. இந்த நிலையில் ஆத்மா தூயதாக மலங்களின் பிடியிலிருந்து,
அசுத்த மாயை மற்றும் சுத்த மாயையின் தாக்கத்திலிருந்து விடுப்பட்டதாக
இருக்கிறது. அதன் நிலை பர நிலை. பரநிலைக்கு மேற்பட்டிருப்பது பராபரை, பராபரம், பரஞானம்
மற்றும் அனைத்தும் தாமாகி இருக்கும் அருவ நிலைகள் மட்டுமே. ஆக்னையில் ஆத்மாவின் உருவம் ஒளியுருவம். இந்த நிலைக்குக் கீழ்ப்பட்டவை அனைத்தும்
மலத்தின் தாக்கத்தில் இருப்பதால் அவற்றைக் கோது கொண்ட நிலை என்கிறார் திருமூலர்.
No comments:
Post a Comment